Kategórie

Posledný príspevok

Dodržujme pitný režim pre krásnu pleť

Tag
Dodržujme pitný režim pre krásnu pleť
Pitný režim je minimálne rovnako dôležitý ako samotná výživa, bohužiaľ sa naň často zabúda... Piť dostatočné množstvo tých správnych tekutín, najlepšie obyčajnú vodu, je nevyhnutné, ak si chceme čo najdlhšie zachovať zdravý a mladistvý vzhľad. Voda totiž nepomáha len nášmu zdraviu, ale aj pleť udržuje sviežejšiu a mladistvejšiu.

Ľudské telo vylučuje vodu mnohými spôsobmi a je preto nutné ju pravidelne dopĺňať. Správnym pitným režimom predchádzame rôznym zdravotným ťažkostiam, ako napríklad bolestiam hlavy a zvýšenej únave, lepšie sa sústredíme a ako príjemný bonus aj skvelo vyzeráme!

Pokiaľ dostatočne pijeme, bude sa nám aj ľahšie chudnúť, tak na zdravie!                                                              

Zázračná voda a jej účinky

Tlmí bolesti 
Voda je životne dôležitá, tlmí bolesti kĺbov a hlavy, ktoré často vznikajú práve kvôli nesprávnemu pitnému režimu. Bez jedla človek vydrží aj niekoľko týždňov, no bez vody maximálne tri dni.


Stavebný materiál ľudského tela
Naše telo tvorí z veľkej časti práve voda, u detí je to vyše 70 % a u dospelých asi 60 %. Mozog tvorí voda dokonca až z 85 %! Je preto potrebné ju pravidelne dopĺňať.


Limonády nie!                                                
Človek nedokáže príliš dobre získavať túto tekutinu z iných zdrojov než z vody samotnej. Alkohol, sladené vody, káva, čaj - to všetko nášmu telu vodu naopak z tela odoberá!


Smäd škodí pamäti
Nedostatok vody je dôvodom každodennej únavy. Už pri dvojpercentnom úbytku vody sa zhoršuje schopnosť sústrediť sa, horšie je na tom aj naša krátkodobá pamäť, následne môžu nastúpiť aj problémy so základnou matematikou.


Okysličuje krv
V dostatočne zavodnenom organizme je krv omnoho viac okysličená a telo tak účinnejšie premieňa tuky na energiu.


Udržiava teplotu
Voda pomáha telu udržiavať teplotu. Keď chodíte cvičiť, je často lepšie piť obyčajnú vodu než všetky tie iontové nápoje obohatené o cukry. Pre lepšiu predstavu - pri vypití 350 ml vody telo behom 15 minút vstrebe 240 ml. Pokiaľ vypijete limonádu, vstrebete len 30 ml.


Chráni imunitu
Ak málo pijete, môže u vás dôjsť až ku chronickej bunkovej dehydratácii. Bunky sú  vysušené a zoslabnuté a sú tak náchylnejšie na mnohé ochorenia. 


Potláča hlad
Voda prirozene potláča chuť k jedlu a pomáha tráviť tuky. Nedostatočné pitie vody naopak spôsobuje vyššie ukladanie telesného tuku. Ak teda chcete schudnúť, je dôležité veľa piť.


Bráni chronickým problémom
Človek by mal denne vypiť aspoň 2– 2,5 litrov vody, a to nielen v lete, ako si mnohí mylne myslíme. Chronická dehydratácia totiž okrem únavy a nesústredenosti spôsobuje i zápchu, močové a obličkové kamene, a dokonca môže dôjsť až k zlyhaniu obličiek.


Naučme sa piť aj bez pocitu smädu

Ten sa zvykne ohlásiť až vtedy, keď už naše telo bezodkladne potrebuje prijať tekutiny, lepšie je preto dopĺňať ich priebežne počas celého dňa. Nielen preto, aby nebolo telo dehydrované, ale rovnako smädná je i naša pleť. 
Pokožka je pomerne spoľahlivý indikátor toho, či pijeme dostatočné množstvo tekutín. Pokiaľ tak nerobíme, koža je vysušená, šedivá a rýchlejšie sa tvoria aj vrásky.                                                         

Najlepšia je voda z kohútika
V našich podmienkach tečie z vodovodných kohútikov naozaj  kvalitná pitná voda, ktorá nie je o nič horšia než voda balená, niekedy je to práveže naopak. A naviac sa tým zbavíme zbytočných finančných výdavkov a odpadnú aj problémy s recykláciou plastových fliaš.


A čo minerálne vody a iné tekutiny?
Niektoré vody obsahujú príliš veľké množstvo minerálnych látok, napríklad sodík a neodporúča sa  ich preto piť denne vo veľkom množstve. Ide najmä o tie minerálky, ktoré majú na svojom obale napísané, že  sú jemne perlivé až perlivé. Takýchto by sme nemali denne vypiť viac než 1-2 poháre (500 ml) a je vhodné ich striedať. 

Čo sa mlieka a mliečnych nápojov týka,  obvykle ich nerátame do pitného režimu, pretože obsahujú mnoho cenných živín, a sú preto pre nás skôr potravou, aj keď v tekutom stave.
Za zdroje tekutín možno počítať polievky, ovocie (citrusové ovocie, ovocné šťavy) a zeleninu (napríklad paradajky, uhorky, melóny). Niektoré druhy ovocia a zeleniny obsahujú totiž vyše 90 % vody.

Protivrásková ochrana
Najlepšou ochranou proti predčasnej tvorbe vrások je nemračiť sa… a piť dostatok vody!

Naše telo stráca dennodenne veľké množstvo vody, preto je priam nevyhnutné ju pravidelne a v dostatočných dávkach do tela dopĺňať.
Voda pomáha udržiavať naše telo čulé a aktívne, voda tiež spomaľuje proces starnutia, telo bez vody naopak starne rýchlejšie a viditeľnejšie. To platí samozrejme i pre našu pokožku, preto je dôkladná hydratácia pleti považovaná za jeden zo základných pilierov protivráskovej starostlivosti. S tým, ako starneme, sa naša pleť stáva stále suchšou a menej pružnou a jej správna hydratácia je tak čoraz dôležitejšia.
Pokiaľ nedopĺňame úbytok vody a neregulujeme prirodzenú dehydratáciu každý deň, naša pleť starne rýchlejšie. Kolagénové a elastínové vlákna pleti ochabujú a dochádza k poškodzovaniu pleti, čo sa  prejaví „zvädnutým“ a zostarnutým vzhľadom, objavujú sa prvé viditeľné vrásky a pleť badateľne chradne. Ďalším príznakom nedostatku vody v tele je zašednutá pleť.

Dehydratáciu dokážeme poraziť!
Dodržiavaním správneho pitného režimu a dôslednou hydratáciou zvnútra i zvonku však dokážeme zabojovať aj proti vráskam!

Na trhu je dnes široké spektrum komplexnej a cielenej kozmetickej starostlivosti, ktorá dokáže dehydratáciu zastaviť, prípadne výrazne spomaliť. Krémy obsahujúce špeciálny kolagén, ktorý dokáže na seba naviazať veľké množstvo vody a následná chemická reakcia, ktorá dodá pokožke maximálnu hydratáciu, to je zaručený recept na predĺženú mladosť. Zároveň aktívna látka kolagénu posilňuje prirodzené kolagénové vlákna a aktívny elastín zase vlákna elastínové, vďaka čomu je zachovaná pružnosť pokožky, ktorá potom starne pomalšie.

Dodávajme svojmu telu aj pleti dostatočné množstvo vody, poďakujú sa nám za to pevným zdravím a vypnutou, krásne mladistvou pokožkou. 


0 Komentár